A logótervezés 5 pontja
Ma már minden cégnek, vállalatnak van egy olyan logó, embléma, vagy védjegye, ami az emberek fejében egyet jelent a termékkel, szolgáltatással.
Mielőtt logó tervezésre adjuk a fejünket fontos, hogy az alap kérdéseket tisztázzuk magunkban.
- A logókészítés első lépése, hogy eldöntsük, hogy milyen logót szeretnénk. Utaljon a tevékenységre, a termékre vagy egy szimbólum logó is elég. A logótervező ez alapján lát neki a munkának, és tervezi meg az első grafikákat.
- Döntsük el, hogy milyen színeket szeretnénk használni a logókészítés során. A túl színes logó nem ajánlott, hiszen nehezebb lesz később vele dolgozni, pl. pólóra hímezni.
- A logótervezőt tájékoztassuk, hogy milyen típusú logóra gondoltunk. Szöveglogó, képi logó vagy vegyes logó a célunk. A szöveglogó tervezés során általában csak a cég neve szerepel a logóban, még a vegyes logó már tartalmazza grafikai elemeket is. A képi logó például a Puma ugró állata, ami csak a képileg jeleníti meg a cég nevét, vagy akár a tevékenységét.
- A cégnév mindenképpen jól olvasható legyen, tehát igyekezzünk olyan betűtípust választani, amit bárki messziről is jól olvas.
- Törekedjünk arra, hogy minél kevesebb részletet tartalmazzon a logó, hiszen egy névjegyen is jól kell, hogy mutasson, így a logótervezés során már gondoljuk a végleges felhasználásra.