Legfrissebb bejegyzések:
2017-11-12
Miből áll egy grafikai arculat?
 | részletek
Egy cég vagy szolgáltatás grafikai arculatát lépésről lépésre készíti el egy grafikai stúdió. A cég munkájának megismerése után első lépésként mindig a logótervezés kezdődik, ami több forduló után...
2017-11-03
Szó vagy betű logó tervezése
 | részletek
Gyakori grafikus megjelenése egy-egy logónak, olyan cégek esetében - ahol alkotóelemei az egyedi grafikus logónak a webcím, az url vagy a domain név - amikor a vállalkozás vagy szolgáltatás csak az...
2017-11-03
Fekete-fehér és inverz logó tervezése cégeknek
 | részletek
Az egyedi logótervezés során több korrektúra fordulóban egyeztettünk a megrendelővel, hogy milyen felhasznált formái lesznek a szolgáltatásnak vagy cég emblémájának. Amikor az elkészült...
»» minden bejegyzés

Számítógépes grafika

A számítógépek megjelenésével megváltozott a grafikusok munkája, szinte végtelenné váltak lehetőségeik. A grafikai munkák történetének ez a változása nem az első computerek piacra kerülésekor jelentkezett, mivel ezeken nem volt még mód grafikai ábrázolás megjelenítésére, grafikus munkák végzésére, csak szövegek készítésére.

Ez is óriási előrelépést jelentett a tördelői munkákban, hiszen rövid idő alatt a tördelő programok is elérhetővé váltak. Az 1960-as évek közepére nemcsak a tárolásra, hanem rajzok elkészítésére is lehetőség nyílt számítógépes eszközökkel. Érdekes, hogy mi volt ebben a fejlődést elindító húzóerő ami visszahatott a grafikai programok készítésére is, ez pedig a számítógépes játékok megjelenése, mely átütő sikert hozott a számítógép felhasználók körében, akiknek a köre nagyon gyorsan bővült. Mindez visszahatott az egyre igényesebb külsejű grafikai játékok megjelenésére. Úgy is mondhatjuk, hogy a szórakoztató ipar, az otthoni számítógépes játékok nagymértékben befolyásolták a grafikai tervezőprogramok fejlődését, felgyorsították azoknak a programoknak a megjelenését mellyel már nem kizárólag játékok tervezése, hanem sok egyéb grafikai munka elvégezhetővé vált.

A legdinamikusabb előrelépés a kétdimenziós ábrázolás után a háromdimenziós ábrázolás megjelenése volt a piacon, ami nemcsak a számítógépes munkákban hanem a filmiparban is átütő sikert hozott.

>> A számítógépes grafika és animáció története
| Logó.lap.hu


Ajánlja a cikket ismerősének | Nyomtatható verzió | Cikk tetejére



Add a Facebook-hoz

Nemzeti és Történelmi Emlékhelyek látványtérképen
Az oldalon szereplő információk, képek és publikációk szerzői jogvédelem alatt állnak. | Minimum felbontás: 1024 x 768 | Grafika és kivitelezés: Civertan Bt.