Számítógépes grafika
A számítógépek megjelenésével megváltozott a grafikusok munkája, szinte végtelenné váltak lehetőségeik. A grafikai munkák történetének ez a változása nem az első computerek piacra kerülésekor jelentkezett, mivel ezeken nem volt még mód grafikai ábrázolás megjelenítésére, grafikus munkák végzésére, csak szövegek készítésére.
Ez is óriási előrelépést jelentett a tördelői munkákban, hiszen rövid idő alatt a tördelő programok is elérhetővé váltak. Az 1960-as évek közepére nemcsak a tárolásra, hanem rajzok elkészítésére is lehetőség nyílt számítógépes eszközökkel. Érdekes, hogy mi volt ebben a fejlődést elindító húzóerő ami visszahatott a grafikai programok készítésére is, ez pedig a számítógépes játékok megjelenése, mely átütő sikert hozott a számítógép felhasználók körében, akiknek a köre nagyon gyorsan bővült. Mindez visszahatott az egyre igényesebb külsejű grafikai játékok megjelenésére. Úgy is mondhatjuk, hogy a szórakoztató ipar, az otthoni számítógépes játékok nagymértékben befolyásolták a grafikai tervezőprogramok fejlődését, felgyorsították azoknak a programoknak a megjelenését mellyel már nem kizárólag játékok tervezése, hanem sok egyéb grafikai munka elvégezhetővé vált.
A legdinamikusabb előrelépés a kétdimenziós ábrázolás után a háromdimenziós ábrázolás megjelenése volt a piacon, ami nemcsak a számítógépes munkákban hanem a filmiparban is átütő sikert hozott.
>> A számítógépes grafika és animáció története | Logó.lap.hu