Civertan Stúdió   Cím: 1064 Bp., Izabella u. 69.   Telefon: +36 1 332 3261   E-mail: civertan@civertan.hu

Logótervezés előtti egyeztetés

Amikor elkezdjük saját céges arculatunkat tervezni, terveztetni, és megrendelésünket egy grafikus cégnek átadni, érdemes előtte pár pontban összegyűjteni, akárcsak fejben is a munkafolyamatokhoz szükséges alapgondolatokat. Szakmai gyakorlatunk azt mutatja, mint grafikus cég ha nem tisztázzuk előre megrendelő partnerünkkel mit szeretne terveztetni, milyen célközönséget szeretne vele elérni, mi az üzenete a terméknek, vállalkozásnak, akkor céltalan tervek születhetnek, nehezen alakul ki a helyes út, amivel a megrendelő azonosítani tudja cégét. Ha van lehetőség érdemes a célcsoport szokásait végiggondolni, s azzal is jobb a kezdetek - kezdetén szembesülni, se nem a megrendelő, se nem a grafikus nem célközönség ebben a feladatban, hanem nekik kell úgy pozícionálni az előzetes egyeztetés során a logótervezés menetét, hogy a kész logó és arculat a jövendőbeli üzlet sikerét mozdítsa elő, váljon trendé, esetleg megjegyezhető emblémává, legyen jelképe annak, hogy megy az üzlet.

logóterv

Azt tapasztaltuk, hogy a jól előkészített megrendelő-grafikus kommunikáció során elindított grafikai tervezés jobb, és mindkét fél számára elfogatható grafikai munkát eredményezhet. Valószínűleg igaz, hogy a grafikai tervezés piackutatás nélkül nem indítható el, és az is fontos, hogy a trendeket mindkét fél vegye figyelembe. Pontosan úgy, mint a webes keresések idején figyelembe kell venni a fogyasztói szokásokat, hogyan próbálják keresni, illetve mivel tudnak azonosulni a célközönség résztvevői.

logóterv

Általában érdemes a leendő logónk formavilágát, színeit, stílusát és betűtípusát úgy egyeztetni a grafikus és a megrendelő között, hogy világos legyen a korrektúrafordulókon keresztül miért születtek olyan tervek, és hogy mennyire tudunk ezekkel azonosulni, és továbbhaladni a végleges arculat megtervezése felé.

Az oldalon szereplő információk, képek és publikációk szerzői jogvédelem alatt állnak.