Legfrissebb bejegyzések:
2017-11-12
Miből áll egy grafikai arculat?
 | részletek
Egy cég vagy szolgáltatás grafikai arculatát lépésről lépésre készíti el egy grafikai stúdió. A cég munkájának megismerése után első lépésként mindig a logótervezés kezdődik, ami több forduló után...
2017-11-03
Szó vagy betű logó tervezése
 | részletek
Gyakori grafikus megjelenése egy-egy logónak, olyan cégek esetében - ahol alkotóelemei az egyedi grafikus logónak a webcím, az url vagy a domain név - amikor a vállalkozás vagy szolgáltatás csak az...
2017-11-03
Fekete-fehér és inverz logó tervezése cégeknek
 | részletek
Az egyedi logótervezés során több korrektúra fordulóban egyeztettünk a megrendelővel, hogy milyen felhasznált formái lesznek a szolgáltatásnak vagy cég emblémájának. Amikor az elkészült...
»» minden bejegyzés

Logók

A logó egy cég, szervezet vagy szolgáltatás egyedi, jól felismerhető, azonosításra szolgáló jele. Az egyedi vállalati arculat meghatározó eleme, a vállalat identitásának erős kifejezője, a vállalatra, termékre, szolgáltatásra, márkára jellemző formavilág eleme. A logó elsődleges célja a megkülönböztetés, az egyértelmű jelölés megkönnyítve a tájékozódást a piac szereplői között.

A logók története
Mi is a logó? Miben különbözik az ikontól?
A "logo" szó az ókori görög nyelvből származik és jelentése egyszerűen csak annyi, "szó" vagy "beszéd", de más kultúrák - a babiloni, az asszír, a maja, a kínai, az egyiptomi is használtak piktogramokat szavak és gondolatok kommunikálására. A piktogramokat bátran tarthatjuk a logók őseinek.
Az ikonokat (görög eredetű szó) szintén kommunikációra használták, de szavak helyett képekkel. Az "ikon" szótári definíciója "kép vagy hasonlóság". Így a logó, mely „szó” jelentést hordoz és az ikon, mely képet jelent még a mai, modern termék azonosítás korában is némiképp összemosódik, sok jól ismert embléma esetén kombinálják a társaság nevét adó mottót és képet, s így áll elő a logó. Más logók egyértelműen csak szavakból állnak - a cég neve, kép nélkül.
Eddig tehát megállapítható, hogy sok jól ismert logó szavak és képek kombinációja. A logó történelem szempontjából az elmúlt század a legfontosabb – hiszen ekkor vált a termékek vagy szolgáltatások kulcsfontosságú azonosító elemévé és reklámtevékenységének meghatározó részévé a logó.

Nipper kutya a gramofon előttAz egyik legkorábbi logó, melyre bárki, aki ma él emlékezni fog, az a bizonyos Nipper kutya, aki egy lemezjátszó előtt ül, és nagyon feszülten figyeli azt. A mottó: "His Master's Voice" „A gazda hangja” a logó része lett. Ez a logó 1910-ben debütált. Vajon még mindig használják? Az RCA, a vállalat mely megvette a „Victor Talking Machine Company –t” 1920-ban, még mindig használja Nippert termékei népszerűsítésére. Az RCA jó néhány audió márkájának népszerűsítésénél használták Nipper kutyát.

Prudential Insurance logoEgy még ennél is korábbi logó, melyet a mai napig használnak a gibraltári szikla, a Prudential Insurance biztosító társaság jelképe. 1896-ban lépett színre és a társaság a mai napig arra bíztatja ügyfeleit, hogy bátran támaszkodjanak a sziklára.

CadaceusNéhány logó olyan erővel bír, hogy egy szakma általánosan ismert szimbólumává vált. Minden orvosi rendelőben felbukkan egy sereg olyan dokumentum és egészségügyi termék, melyen egy Merkúr botja, a kaduceus körül összetekeredő kígyó képét láthatjuk. A teljes orvostársadalom használja ezt a logót, ezzel azonosítja magát, és ezt minden laikus felismeri.

A különböző vallások is alkalmaznak erős jelképeket logóként, hogy nyájukat elérjék. A kereszt és a Dávid-csillag két fontos és jelentős vallási jelkép.

A mai világban, logók olyan széles körben terjedtek el, hogy az új generáció gyermekei képesek népszerű emblémákat azonosítani, mielőtt egyáltalán megtanulnának beszélni. Van e ma olyan gyerek, aki ne is merné fel azonnal a McDonald’s sárga „boltíveit”?

A logók védjegyként történő használata a korai reneszánsz korig, a 13. századig nyúlik vissza. Ötvösök jelei, a papírmerítők vízjelei az elsők az ilyen módon azonosításra használt logók között. A védjegyek, a mai reklám világban, egy bizonyos terméket egy egyszerű felismerése szolgálnak.

A logó védjegyoltalom alá helyezve védjegyként is szolgálhat, ami alapján a védjegyjogosultnak kizárólagos joga van a védjegy használatára. A védjegyet csak a jogosult használhatja, vagy használati engedélyt adhat másnak is. Ezáltal a logó komoly értéket képviselhet. Jeleként Magyarországon a ® szimbólumot használjuk, vagy a „Törv. védve” feliratot.

Hívhatjuk őket bárhogy - ikon, védjegy vagy logó - ezek az erős szimbólumok forradalmasították a reklám világát!

Logótervezésre kérje személyes ajánlatunkat!

Logó.lap.hu | Arculatikézikönyv.lap.hu | Designkiadványok.lap.hu | Marketing.lap.hu | Jelkép.lap.hu


Ajánlja a cikket ismerősének | Nyomtatható verzió | Cikk tetejére



Add a Facebook-hoz

Nemzeti és Történelmi Emlékhelyek látványtérképen
Az oldalon szereplő információk, képek és publikációk szerzői jogvédelem alatt állnak. | Minimum felbontás: 1024 x 768 | Grafika és kivitelezés: Civertan Bt.