Civertan Stúdió   Cím: 1064 Bp., Izabella u. 69.   Telefon: +36 1 332 3261   E-mail: civertan@civertan.hu

A legnagyobbak logói

Egy startlapszerkesztő kolléganőtől kaptam meg egy blognak a címét, mely „A legnagyobbak logói” vezércímmel jelenít meg logókat, emblémákat nagy és közismert világcégekről.

Teljes mértékben egyet tudok érteni azzal a megállapításával, hogy ezek a logók az évtizedek, emberöltők során folyamatos letisztulás alatt változtak grafikusan. Mint arculattervező cég látom és érzem azt az iszonyatos munkát, ami az emblémák tervezésében és megjelenítésében laikusnak nem érzékelhető, de szakmabeli tudja hogy micsoda munka egy arculati kézikönyv, vagy egy logó megtervezése. Lehet hogy 1934-ben a logó készítés mondjuk a Mazda autómárka esetében egyszerűbb volt, mxint ahogy ez manapság zajlik, de ha megnézzük az 1907-es Kodak logót, ma már az nehezen vállalható lenne. Egy képes fejtörőből lett 2006-ra egy letisztult Kodak kiírás. Érdekes még a Sony logó betűtípus változtatása, ami nem betűtípust hanem a cég számára rajzolt betűt jelent. A nagyobb cégek pl. a Shell logója 1900-ban ugyanez a kagyló volt csak épp fekete-fehér és teljesen felismerhetetlen. A mai használt változata 1999 óta folyamatos. Az Alfa Rómeó logóján is tetten érhető letisztulás folyamata, minden egyes átalakítás során levettek az eredetiből sallangokat, felesleges grafikai elemeket. Tanulságos a válogatás, különös tekintettel a Mercedes-Benz logójára, amelyik a kezdethez tért vissza, és az aranyból lett ezüst.

http://vizlepcso.blogspot.com/2008/12/legnagyobbak-lgi.html

 

Az oldalon szereplő információk, képek és publikációk szerzői jogvédelem alatt állnak.