Legfrissebb bejegyzések:
2017-11-12
Miből áll egy grafikai arculat?
 | részletek
Egy cég vagy szolgáltatás grafikai arculatát lépésről lépésre készíti el egy grafikai stúdió. A cég munkájának megismerése után első lépésként mindig a logótervezés kezdődik, ami több forduló után...
2017-11-03
Szó vagy betű logó tervezése
 | részletek
Gyakori grafikus megjelenése egy-egy logónak, olyan cégek esetében - ahol alkotóelemei az egyedi grafikus logónak a webcím, az url vagy a domain név - amikor a vállalkozás vagy szolgáltatás csak az...
2017-11-03
Fekete-fehér és inverz logó tervezése cégeknek
 | részletek
Az egyedi logótervezés során több korrektúra fordulóban egyeztettünk a megrendelővel, hogy milyen felhasznált formái lesznek a szolgáltatásnak vagy cég emblémájának. Amikor az elkészült...
»» minden bejegyzés

Reklámgrafika és közbeszerzés a 19. században

A soproni helytartósági osztály 1856-ban pályázatot írt ki a területén található helységnév- és útjelző táblák felújítására, cseréjére. A pályázat költségvetését és a nyertesnek a pályázathoz mellékelt reklámplakátját Tuza Csilla a Magyar Országos Levéltár honlapján mutatta be.

A reklám kezdetei még a rómaiakig nyúlnak vissza. Régészeti leletek bizonyítják, hogy a korabeli kereskedők már használtak cégéreket és reklám célzatú feliratokkal ellátott amforákat. Pompeji falain is találtak már reklámfeliratokat, amelyek útbaigazították a vándort, melyik fogadóba térjen be.

A reklám egészen a nyomtatás feltalálásáig szóbeszéd útján terjedt, vagy táblákkal, feliratokkal jelezték az eladásra szánt árut, szolgáltatást. A 17. században először a londoni hetilapokban jelentek meg hirdetések, amelyek már valóban modern reklámnak tekinthetők, a 18. századra már valósággal virágzott ez az üzletág.

Az első reklámügynökséget 1620-ban egy párizsi ügyvéd alapította, aki összeállította a tengerentúlról érkezők listáját és ezt eladta az érdeklődőknek. Később összehozta az eladót és a vevőt. Magyarországon a reklám kezdetét a 19. század második felétől számíthatjuk. Elősegítője az iparosodás, a polgárosodás volt.

Jelen irat reklám a reklámban. Friederich Walzl és Michael Winkler reklámtáblák, cégérek festésével, az elavult festés felújításával foglalkoztak. 1856-ban a helytartóság az elavult helységnévtáblák kicserélésére, átfestésére, az útjelző kövek felújítására pályázatot írt ki, amelyet fent nevezettek nyertek meg. A soproni helytartósági osztály költségvetést is készített, mennyibe kerülne területén az útjelző táblák, kilométerkövek, helységnévtáblák stb. felújítása, cseréje.

Még több dokumentum a levéltár oldalán
Forrás: Múlt-kor történelmi portál
2010. 04. 14.

>> Marketing.lap.hu A marketing az a folyamat, amely az ötleteléstől, a vásárlásig követi a termék útját. Ez az oldal azért jött létre, hogy összegyűjtse és tematikusan rendezve ön elé tárja, a témával foglakozó legjobb weboldalakat.

>> Design.lap.hu Design, mára divatos szóvá vált. Jelentése pedig csak formatervezés. Ez az oldal azért jött létre, hogy összegyűjtse és tematikusan rendezve bemutassa, a témával foglalkozó, legjobb weboldalakat.


Ajánlja a cikket ismerősének | Nyomtatható verzió | Cikk tetejére



Add a Facebook-hoz

Nemzeti és Történelmi Emlékhelyek látványtérképen
Az oldalon szereplő információk, képek és publikációk szerzői jogvédelem alatt állnak. | Minimum felbontás: 1024 x 768 | Grafika és kivitelezés: Civertan Bt.