Legfrissebb bejegyzések:
2017-11-12
Miből áll egy grafikai arculat?
 | részletek
Egy cég vagy szolgáltatás grafikai arculatát lépésről lépésre készíti el egy grafikai stúdió. A cég munkájának megismerése után első lépésként mindig a logótervezés kezdődik, ami több forduló után...
2017-11-03
Szó vagy betű logó tervezése
 | részletek
Gyakori grafikus megjelenése egy-egy logónak, olyan cégek esetében - ahol alkotóelemei az egyedi grafikus logónak a webcím, az url vagy a domain név - amikor a vállalkozás vagy szolgáltatás csak az...
2017-11-03
Fekete-fehér és inverz logó tervezése cégeknek
 | részletek
Az egyedi logótervezés során több korrektúra fordulóban egyeztettünk a megrendelővel, hogy milyen felhasznált formái lesznek a szolgáltatásnak vagy cég emblémájának. Amikor az elkészült...
»» minden bejegyzés

A védjegy üzenete

A védjegy szónak a használata kezd kimenni a mindennapi gyakorlatból. Azonban van a piacnak egy olyan szegmense ahol éppen a védjegy használatával próbálják a piac egyik szegmensét pozitív irányban megkülönböztetni, és a védjegyet abban a fogalomkörben használni, amire leginkább alkalmas. Azaz a védjegy használójának a piaci, üzleti helyzetét hivatott megvédeni a konkurenciától, a hasonló terméket forgalmazóktól. Ez a piaci szerep napjainkban a magyar áruk megjelölésénél jelentkezik a külföldi, vagy dömping árukkal szemben. Használata azt is jelzi, hogy az ilyen védjegy használója értékesebb árut vásárol, és a jelzéssel nemcsak értelmünkre hanem egyben érzelmeinkre is hatnak. Ez nem is lenne baj, amíg pozitív diszkriminációt jelent. Egy jól megtervezett és bevezetett névjegy hatékony marketingeszköz, a minőség jelölésén az árujelzésen túl reklámerővel is bír. Nemcsak a szolgáltatás megkülönböztetését segíti elő, hanem ez teremti meg az üzleti viszonyt, a kapcsolatot a termék és a gyártója között, melyet a felhasználó később azonosítani, felidézni tud.

Ha a védjegy érzelmi töltetét tekintjük, akkor a pozitív tapasztalat alapján a márkát a védjegy alapján keresi a fogyasztó. A védjegy nemcsak egy áruhoz köthető, hanem egy bizonyos termékcsoportot is jelölhet, és annak azonosítására szolgáló grafikai elemként is megjelenhet a piacon.

1997. évi XI. törvény a védjegyek és a földrajzi árujelzők oltalmáról

A magyar piacgazdaság fejlődésének előmozdítása, a megkülönböztetésre alkalmas árujelzők használatán alapuló verseny feltételeinek javítása, a fogyasztók tájékozódásának elősegítése érdekében, összhangban a Magyar Köztársaságnak a szellemi tulajdon védelme terén fennálló nemzetközi és európai közösségi jogi kötelezettségeivel, az Országgyűlés a védjegyek és a földrajzi árujelzők oltalmáról a következő törvényt alkotja:
>> Net.jogtar.hu

Logó.lap.hu | Arculatikézikönyv.lap.hu | Designkiadványok.lap.hu | Marketing.lap.hu


Ajánlja a cikket ismerősének | Nyomtatható verzió | Cikk tetejére



Add a Facebook-hoz

Nemzeti és Történelmi Emlékhelyek látványtérképen
Az oldalon szereplő információk, képek és publikációk szerzői jogvédelem alatt állnak. | Minimum felbontás: 1024 x 768 | Grafika és kivitelezés: Civertan Bt.