A csomagolás is kihat az étel ízére
A csomagolás kihat az étel ízére címmel olvastam egy blogbejegyzést Hegyeshalmi Richárdtól az Index blogjai között. Számunkra, mint csomagolás, és címketervező grafikai stúdiónak fontos információkat és érdekes megszívlelendő tanácsokat tartalmaz ez a cikk. A cikk részletesen leírja, hogy az oxfordi egyetemen Charles Spence pszichológiai professzor csapata megvizsgálta, hogy az ételek íze mennyiben változik a környezet és a csomagolás hatására. Természetesen nem arról van szó, hogy az étel íze változik, hanem hogy a színek mennyiben befolyásolják az érzékszervünkön keresztül az íz érzékelését. Természetesen nemcsak az ízekről van szó, ha nem ha például mély tónusú zenét hallgatunk, akkor a karamella 10%-kal keserűbbnek érződik. Régi állítás, hogy az ételek és az italok esetében az emésztőnedveink nemcsak a puszta látványtól, hanem a csomagolástól is beindulnak.
Miért is írok erről a logótervező csomagolás készítői oldalon? Grafikus kollégáinkkal szívesen elmennénk egy ilyen tanfolyamra, ami nem csak színelméletet, hanem a színek hatását is taglalja az ételek, italok esetében. Miránk és sok grafikusra ez bőven ránk férne. A cikket teljes terjedelmében itt olvashatja, és köszönet érte a szerzőnek: http://index.hu/tudomany/til/2016/02/18/a_csomagolas_kihat_az_etel_izere. Már a blog neve is tanulságos: Ma is tanultam valamit…
Tekintse meg referenciáinkat a következő linken >> www.logoterv.hu/magyar/oldalak/portfolio
Egyedi arculat kialakításához kérje személyes ajánlatunkat! |