Legfrissebb bejegyzések:
2017-08-31
Paks turisztikai infó táblái
 | részletek
Turisztikai célra információs táblákat állított ki Paks városa, a település kiemelt pontjaira. A közterületi tájékoztató táblák grafikáját a Civertan Grafikai Stúdió készítette, Ferenc Tamás...
2017-08-28
Logóminták megtekinthetők
 | részletek
Amikor egy grafikai cég weboldalát tekintik meg az érdeklődők, általában két dolgot néznek meg először; milyen árfekvésben dolgozik a cég és milyen partnerekkel, referenciákkal rendelkezik. A...
2017-08-22
Mennyibe kerül egy logótervezés – mennyit ér egy új logó?
 | részletek
Természetesen minden logótervezési folyamatot megelőz egy árajánlat kérés és annak elkészítése. Azt hogy egy grafikus vállalkozás készít, tervez meg egy logót, az csak az egyik része annak a...
»» minden bejegyzés

Számítógépes grafika

A számítógépek megjelenésével megváltozott a grafikusok munkája, szinte végtelenné váltak lehetőségeik. A grafikai munkák történetének ez a változása nem az első computerek piacra kerülésekor jelentkezett, mivel ezeken nem volt még mód grafikai ábrázolás megjelenítésére, grafikus munkák végzésére, csak szövegek készítésére.

Ez is óriási előrelépést jelentett a tördelői munkákban, hiszen rövid idő alatt a tördelő programok is elérhetővé váltak. Az 1960-as évek közepére nemcsak a tárolásra, hanem rajzok elkészítésére is lehetőség nyílt számítógépes eszközökkel. Érdekes, hogy mi volt ebben a fejlődést elindító húzóerő ami visszahatott a grafikai programok készítésére is, ez pedig a számítógépes játékok megjelenése, mely átütő sikert hozott a számítógép felhasználók körében, akiknek a köre nagyon gyorsan bővült. Mindez visszahatott az egyre igényesebb külsejű grafikai játékok megjelenésére. Úgy is mondhatjuk, hogy a szórakoztató ipar, az otthoni számítógépes játékok nagymértékben befolyásolták a grafikai tervezőprogramok fejlődését, felgyorsították azoknak a programoknak a megjelenését mellyel már nem kizárólag játékok tervezése, hanem sok egyéb grafikai munka elvégezhetővé vált.

A legdinamikusabb előrelépés a kétdimenziós ábrázolás után a háromdimenziós ábrázolás megjelenése volt a piacon, ami nemcsak a számítógépes munkákban hanem a filmiparban is átütő sikert hozott.

>> A számítógépes grafika és animáció története
| Logó.lap.hu


Ajánlja a cikket ismerősének | Nyomtatható verzió | Cikk tetejére



Add a Facebook-hoz

Nemzeti és Történelmi Emlékhelyek látványtérképen
Az oldalon szereplő információk, képek és publikációk szerzői jogvédelem alatt állnak. | Minimum felbontás: 1024 x 768 | Grafika és kivitelezés: Civertan Bt.