Legfrissebb bejegyzések:
2017-07-05
Tervezés, design, szerkesztés, előkészítés és tipográfia
 | részletek
A Civertan Grafikai Stúdió vállalja katalógusok, szórólapok, prospektusok, reklám kiadványok, leporellók készítését. Vállalja a teljes tervezési, tipográfiai, képszerkesztési, ellenőrzési és...
2017-06-30
Nyomdai előkészítés, kiadvány szerkesztés, tördelés
 | részletek
A Civertan Grafikai Stúdió mindennapos feladatai közé tartozik kiadványok, prospektusok tördelése, szerkesztése és grafikai terve, valamint a végleges elfogadott anyag nyomdai előkészítése. Ilyen...
2017-06-28
Logó, kiadvány és roll up tervezés – a „TEXAPP” nemzetközi projekt számára
 | részletek
Az európai textilipar szakképzésének fejlesztését célzó stratégiai kezdeményezés számára terveztünk 2017 tavaszán logót (TEXAPP), kiadványt valamint roll up-ot. A nyomdai előkészítésig bezárólag...
»» minden bejegyzés

Számítógépes grafika

A számítógépek megjelenésével megváltozott a grafikusok munkája, szinte végtelenné váltak lehetőségeik. A grafikai munkák történetének ez a változása nem az első computerek piacra kerülésekor jelentkezett, mivel ezeken nem volt még mód grafikai ábrázolás megjelenítésére, grafikus munkák végzésére, csak szövegek készítésére.

Ez is óriási előrelépést jelentett a tördelői munkákban, hiszen rövid idő alatt a tördelő programok is elérhetővé váltak. Az 1960-as évek közepére nemcsak a tárolásra, hanem rajzok elkészítésére is lehetőség nyílt számítógépes eszközökkel. Érdekes, hogy mi volt ebben a fejlődést elindító húzóerő ami visszahatott a grafikai programok készítésére is, ez pedig a számítógépes játékok megjelenése, mely átütő sikert hozott a számítógép felhasználók körében, akiknek a köre nagyon gyorsan bővült. Mindez visszahatott az egyre igényesebb külsejű grafikai játékok megjelenésére. Úgy is mondhatjuk, hogy a szórakoztató ipar, az otthoni számítógépes játékok nagymértékben befolyásolták a grafikai tervezőprogramok fejlődését, felgyorsították azoknak a programoknak a megjelenését mellyel már nem kizárólag játékok tervezése, hanem sok egyéb grafikai munka elvégezhetővé vált.

A legdinamikusabb előrelépés a kétdimenziós ábrázolás után a háromdimenziós ábrázolás megjelenése volt a piacon, ami nemcsak a számítógépes munkákban hanem a filmiparban is átütő sikert hozott.

>> A számítógépes grafika és animáció története
| Logó.lap.hu


Ajánlja a cikket ismerősének | Nyomtatható verzió | Cikk tetejére



Add a Facebook-hoz

Nemzeti és Történelmi Emlékhelyek látványtérképen
Az oldalon szereplő információk, képek és publikációk szerzői jogvédelem alatt állnak. | Minimum felbontás: 1024 x 768 | Grafika és kivitelezés: Civertan Bt.