Nike logótörténet
A Nike logót ma már minden kontinensen ismerik, hiszen a híres pipa már túl van a világhódító útján. A logótervezés ötlete a görög győzelem istennőjének a szárnyát kívánta megmintázni, ami a végleges logótervben már pipaként jelenik meg.
Az első logóterv 1971-ben készült el, amiért 35 dollárt kapott a logótervező, Carolyn Davidson. A Portland Állami Egyetem tanulóját a logótervezéssel Philip Knight, maga a cég alapítója bízta meg, és tette meg a 35 dolláros ajánlatot. A tulajdonosnak viszont nem nyerte el a tetszését a logóterv, de hagyta, és remélte, hogy majd megszokják a vásárlók, és a termék lesz a fontos. A Nike logó ellenben gyorsan meghódította a világot, és nemzetközileg is ismert és szeretett logó lett.
A nagy siker után Knight egy gyémántgyűrűvel és egy borítéknyi Nike részvénnyel ajándékozta meg a logótervező Carolyn Davidsont, kompenzálva az első 35 dolláros ajánlatot.
Mi ebből a tanulság? Fizessük ki becsületesen a logótervezőt, hiszen egy gyémántgyűrű később sokkal többe kerül!
Kérjen árajánlatot logótervezésre tőlünk, ha nem gyűrűben, hanem forintban szeretne fizetni a logótervért: civertan@civertan.hu