Legfrissebb bejegyzések:
2017-02-22
Fénykép alapján rajzolt logó
 | részletek
Az egyik különös és ritka grafikai megoldás logótervezésnél, amikor a megrendelő kívánságára fotó alapján kell megrajzolni az embléma grafikus tartalmát. Ilyen tervezést kért tőlünk a Karszt...
2017-02-02
Könyvborító tervezése
 | részletek
A számítógépes grafika előtti korszakban kiemelt, fontos valamint megtisztelő grafikai feladat volt egy grafikus számára könyvborító tervezése. A Civertan Grafikai Stúdió minden évben számos...
2017-01-28
Kolbász áru címke csomagolási előírások
 | részletek
Gyakran minket - a kolbász és szalámi tervezést készítő húsipari - árucímke tervező grafikus céget kérdeznek meg a termelők, hogy mit kell tartalmaznia a címkének; ezért néhányat...
»» minden bejegyzés

Logótervezés előtti egyeztetés

Amikor elkezdjük saját céges arculatunkat tervezni, terveztetni, és megrendelésünket egy grafikus cégnek átadni, érdemes előtte pár pontban összegyűjteni, akárcsak fejben is a munkafolyamatokhoz szükséges alapgondolatokat. Szakmai gyakorlatunk azt mutatja, mint grafikus cég ha nem tisztázzuk előre megrendelő partnerünkkel mit szeretne terveztetni, milyen célközönséget szeretne vele elérni, mi az üzenete a terméknek, vállalkozásnak, akkor céltalan tervek születhetnek, nehezen alakul ki a helyes út, amivel a megrendelő azonosítani tudja cégét. Ha van lehetőség érdemes a célcsoport szokásait végiggondolni, s azzal is jobb a kezdetek - kezdetén szembesülni, se nem a megrendelő, se nem a grafikus nem célközönség ebben a feladatban, hanem nekik kell úgy pozícionálni az előzetes egyeztetés során a logótervezés menetét, hogy a kész logó és arculat a jövendőbeli üzlet sikerét mozdítsa elő, váljon trendé, esetleg megjegyezhető emblémává, legyen jelképe annak, hogy megy az üzlet.

logóterv

Azt tapasztaltuk, hogy a jól előkészített megrendelő-grafikus kommunikáció során elindított grafikai tervezés jobb, és mindkét fél számára elfogatható grafikai munkát eredményezhet. Valószínűleg igaz, hogy a grafikai tervezés piackutatás nélkül nem indítható el, és az is fontos, hogy a trendeket mindkét fél vegye figyelembe. Pontosan úgy, mint a webes keresések idején figyelembe kell venni a fogyasztói szokásokat, hogyan próbálják keresni, illetve mivel tudnak azonosulni a célközönség résztvevői.

logóterv

Általában érdemes a leendő logónk formavilágát, színeit, stílusát és betűtípusát úgy egyeztetni a grafikus és a megrendelő között, hogy világos legyen a korrektúrafordulókon keresztül miért születtek olyan tervek, és hogy mennyire tudunk ezekkel azonosulni, és továbbhaladni a végleges arculat megtervezése felé.


Ajánlja a cikket ismerősének | Nyomtatható verzió | Cikk tetejére



Add a Facebook-hoz

Nemzeti és Történelmi Emlékhelyek látványtérképen
Az oldalon szereplő információk, képek és publikációk szerzői jogvédelem alatt állnak. | Minimum felbontás: 1024 x 768 | Grafika és kivitelezés: Civertan Bt.