Logó kialakítása
Egy új, most alakuló cég arculati elemeinek a kialakítása komoly kihívás mind a cégtulajdonos, mind a grafikai stúdió számára. A szakemberek, a grafikusok, a vállalkozás, vagy szolgáltatás tulajdonosától, a megrendelőtől először egy pontos leírást kérnek a cég tevékenységével kapcsolatban, a célcsoport meghatározásáról és a grafikai megjelenés elképzeléséről. Ezek a kiinduló pontok nagyban megkönnyítik és lerövidítik a megfelelő logó megtervezését. A pontos információk csökkentik a felesleges körök számát, és a célzott grafikai tervezés eredményesebbé és látványosabbá teszi az arculati tervek készítésének folyamatát. A partnerektől átadott adatok nem minden esetben jelentenek tökéletes kiindulópontot, ekkor kérdéseket tesz fel a kivitelező csapat, pontosít, érdeklődik. Sokszor ezek a kérdések feleslegesnek tűnnek, de az a tervezési tapasztalat és gyakorlat, hogy érdemes informálódni a logóról, a jelkép vagy embléma víziójáról, mert az újabb kérdések újabb válaszokat adnak a grafikai munkához.