Legfrissebb bejegyzések:
2017-08-31
Paks turisztikai infó táblái
 | részletek
Turisztikai célra információs táblákat állított ki Paks városa, a település kiemelt pontjaira. A közterületi tájékoztató táblák grafikáját a Civertan Grafikai Stúdió készítette, Ferenc Tamás...
2017-08-28
Logóminták megtekinthetők
 | részletek
Amikor egy grafikai cég weboldalát tekintik meg az érdeklődők, általában két dolgot néznek meg először; milyen árfekvésben dolgozik a cég és milyen partnerekkel, referenciákkal rendelkezik. A...
2017-08-22
Mennyibe kerül egy logótervezés – mennyit ér egy új logó?
 | részletek
Természetesen minden logótervezési folyamatot megelőz egy árajánlat kérés és annak elkészítése. Azt hogy egy grafikus vállalkozás készít, tervez meg egy logót, az csak az egyik része annak a...
»» minden bejegyzés

Reklámgrafika és közbeszerzés a 19. században

A soproni helytartósági osztály 1856-ban pályázatot írt ki a területén található helységnév- és útjelző táblák felújítására, cseréjére. A pályázat költségvetését és a nyertesnek a pályázathoz mellékelt reklámplakátját Tuza Csilla a Magyar Országos Levéltár honlapján mutatta be.

A reklám kezdetei még a rómaiakig nyúlnak vissza. Régészeti leletek bizonyítják, hogy a korabeli kereskedők már használtak cégéreket és reklám célzatú feliratokkal ellátott amforákat. Pompeji falain is találtak már reklámfeliratokat, amelyek útbaigazították a vándort, melyik fogadóba térjen be.

A reklám egészen a nyomtatás feltalálásáig szóbeszéd útján terjedt, vagy táblákkal, feliratokkal jelezték az eladásra szánt árut, szolgáltatást. A 17. században először a londoni hetilapokban jelentek meg hirdetések, amelyek már valóban modern reklámnak tekinthetők, a 18. századra már valósággal virágzott ez az üzletág.

Az első reklámügynökséget 1620-ban egy párizsi ügyvéd alapította, aki összeállította a tengerentúlról érkezők listáját és ezt eladta az érdeklődőknek. Később összehozta az eladót és a vevőt. Magyarországon a reklám kezdetét a 19. század második felétől számíthatjuk. Elősegítője az iparosodás, a polgárosodás volt.

Jelen irat reklám a reklámban. Friederich Walzl és Michael Winkler reklámtáblák, cégérek festésével, az elavult festés felújításával foglalkoztak. 1856-ban a helytartóság az elavult helységnévtáblák kicserélésére, átfestésére, az útjelző kövek felújítására pályázatot írt ki, amelyet fent nevezettek nyertek meg. A soproni helytartósági osztály költségvetést is készített, mennyibe kerülne területén az útjelző táblák, kilométerkövek, helységnévtáblák stb. felújítása, cseréje.

Még több dokumentum a levéltár oldalán
Forrás: Múlt-kor történelmi portál
2010. 04. 14.

>> Marketing.lap.hu A marketing az a folyamat, amely az ötleteléstől, a vásárlásig követi a termék útját. Ez az oldal azért jött létre, hogy összegyűjtse és tematikusan rendezve ön elé tárja, a témával foglakozó legjobb weboldalakat.

>> Design.lap.hu Design, mára divatos szóvá vált. Jelentése pedig csak formatervezés. Ez az oldal azért jött létre, hogy összegyűjtse és tematikusan rendezve bemutassa, a témával foglalkozó, legjobb weboldalakat.


Ajánlja a cikket ismerősének | Nyomtatható verzió | Cikk tetejére



Add a Facebook-hoz

Nemzeti és Történelmi Emlékhelyek látványtérképen
Az oldalon szereplő információk, képek és publikációk szerzői jogvédelem alatt állnak. | Minimum felbontás: 1024 x 768 | Grafika és kivitelezés: Civertan Bt.