Civertan Stúdió   Cím: 1064 Bp., Izabella u. 69.   Telefon: +36 1 332 3261   E-mail: civertan@civertan.hu

Milyen a jó logó?

A jó logó képviseli a céget, egyértelművé teszi a megkülönböztetést a piac többi szereplője között, ezzel megkönnyíti a vizuális kiválasztást, a konkurencia vagy általában a piac résztvevői között, előnyben részesítve tulajdonosát. Nem véletlenül fogalmaznak úgy, hogy ha a logó védjegyként is szerepel, akkor egy bevezetett termék, cég esetében komoly értéket képvisel, nemcsak azért mert törv.védve felirattal jelenik meg, vagy mert a tulajdonosának egyedülálló joga van védjegyének használatára, hanem az üzleti azonosítást megkönnyítve kiemeli a céget a többi közül, azonosítja, megjegyezhetővé teszi.

 Visszautalok a címre, ha jó a logó, azaz professzionális, akkor jelképezi a céget, egyedivé teszi az arculatot, és komoly reklámértékké válhat. A logó is egy termék, melynek kialakítása és elkészítése ugyanolyan fontos, mint egy árucikk piaci felkészítése, és megrajzolásakor fontos a célcsoport igényeinek felmérése. Legegyszerűbb példa erre, hogy egy bank komoly megjelenést igényel, logójában megbízhatóságot, visszafogottságot, értéket kell sugallnia, míg egy vendégfogadó, szálloda logója lehet akár játékos, vidám, feltűnő. A logó tervező grafikusnak több eszköze van arra, hogy a logó stílusát befolyásolja. Ilyen eszköz a színek használata, a formák kivehetősége, megjegyezhetősége, a stilizálás, az utalás a cég profiljára, termékére, a betűtípusok hangulatának, erejének használata, a színösszetételek, és még sok apró lehetőség.

Sajnos sokan úgy gondolják, hogy feltétlenül a tevékenységnek kell megjelenni a logó grafikájában, ami nem igaz, hiszen tudjuk, hogy egy-egy finom utalás itt is igaz, a kevesebb többet ér, többet ér el. Azt is érdemes megfontolni h pl. minden konyhastúdió fakanalat vagy konyhaszekrényt jelentetne meg a logójában, elég nehéz lenne az azonos tevékenységű cégek megkülönböztetése. Az egyediség, a nonfiguratív elemek használata célravezetőbb. A logó tervezés során a legnagyobb probléma amivel mint grafikai stúdió rendszeresen találkozunk az, hogy a megrendelő legtöbbször képregénynek tekinti a jövendőbeli logóját, melyben feltétlenül meg kell jeleníteni fűt, fát, virágot, mindent ami a cégével összefügg. Aztán a vázlat alapján kiderül, ha azt névjegyre helyezzük, a neve is már alig fér fel, amennyiben láthatóan, és kivehetően akarjuk megjeleníteni az összes motívumot amit elképzelt. A grafikai stúdiók számára logó tervezés, logó kialakítás esetén azért is kell törekedni az egyszerűségre, mert a logók alkalmazásának területe szerteágazó, azaz felhasználásra kerülhet autón, szponzorok között, plakáton, cégtáblán, molinon, dosszién..stb. felületén. Egy egyszerűbb logót könnyebb megjeleníteni fehér alapon, sőt az is elképzelhető, hogy a logó tervezése során fekete-fehér verziót is érdemes terveztetni a grafikus – logó tervező szakemberrel.

Mi is, mint a többi grafikai stúdió, többször találkozunk olyan tervekkel, amelyek már úgy kerülnek be az irodánkba a megrendelő laptopjáról, hogy ő ezt otthon már megcsinálta, tökéletes, ezt használjuk. Sajnos ez ettől bonyolultabb, ilyenkor meg kell győznünk a megrendelőt arról, hogy ez is egy szakma, nemcsak egy üres papír és egy ceruza kell hozzá, hanem összetett munka, és egyeztetés mentén jöhet létre a jó logó.

Az oldalon szereplő információk, képek és publikációk szerzői jogvédelem alatt állnak.