Legfrissebb bejegyzések:
2014-10-22
Kerékpárút, biciklis szervezet logója
 | részletek
Környezetünkben tapasztalhatjuk , hogy egyre több honfitársunk választja a kerékpározást, mint kikapcsolódást, és egyre többen használják a kerékpárt városi közlekedésben is. Természetes, hogy ez a...
2014-10-21
Marketing anyagok tördelése
 | részletek
Minden egyes grafikai feladat, tervezési munka, egyedi kivitelezést, és egyedi gondolkodást kíván a kreatív munkatárstól, a tervező grafikustól. Fontos megismerni a kiadvány témakörét, annak...
2014-10-20
Reklám kiadványok tördelése
 | részletek
Az Edition Atlas svájci székhelyű kiadó számára folyamatosan más-más témakörben kell magyarországi terjesztésre reklámkiadványt terveznünk. A grafikai tervek mellett szöveg írással is foglalkozunk,...
»» minden bejegyzés

Cégnevek és jelentésük

Sok esetben azonos a cégnév a logoban megjelenő felirattal, azaz beszélhetünk szöveges vagy betű logóról. Ha egy marketinges konferencián ülnénk akkor azt hallanánk az előadótól, hogy a cég elnevezése a legfontosabb amivel egy termékeladásra marketing eszközökkel hatni lehet. Azt is állítják,  - már a marketingszakma - , hogy bármennyire is kiváló egy termék, ha rosszul választották a cégnevet, vagy a termék elnevezését, nehezebb sikerre vinni, közel sem lesz olyan sikeres a cég, mintha egy jó névvel indulna a piacon.

Az ismert, mondhatni közismert, már ikonná vált cégnevek, mivel főleg angolszász területről származnak, sok esetben bármennyire is ismertek, az eredetük nem közismert. Kezdjük az Apple-lel, ami egy szép allma grafikája, melyből már jóízűt kóstolt egy fiatal informatikus. Az urbán legendák szerint ez azért alakult ki, mert az alapítótulajdonosa több nyáron át almaszürettel töltötte a szünidőt, és az egyszerű de tökéletes szerkezete megfogta.
Apple logók
A másik eredet, illetve egy másik városi legenda szerint, nagy Beatles rajongó lévén Jobs mester úgy döntött, hogy a Beatles lemezkiadótól átveszi az alma nevet, és ezzel indítja el a világot jelentő deszkákra a cégét. Elvetemültebbek – már az internet közírói között – még a Newton fejére eső almát is idézik a céglogó kialakulása kapcsán, amiben annyi igaz lehet, hogy ha valakinek fejére esik egy alma, akkor az biztos hogy valami szikrát érez, ha mást nem, csillagokat lát. De mint tudjuk, a legendák azok, amikért élni érdemes, így sokáig kéne találgatnunk, ha nem nyilatkozott volna a cég eredeti logóját tervező grafikus, hogy mi is vette rá a logó megrajzolására. Janoff a tervezőgrafikus egy több száz éves metszet stílusában rajzolta meg az első logót, amiben a fent említett Newton üldögél egy fa alatt, és annyit lehet látni a metszeten, hogy fentről a fáról egy alma van indulóban Newton kolléga fejének irányába. A modern világban ez a rendkívül bonyolult logó nem volt jól használható, és ezért Jobs úr egy egyszerűbb ábrázolást rendelt a grafikustól. A világhálón fellelhető leírás szerint a dizájner vásárolt egy nagy csomag almát, amelyet egy isteni szikra folytán felszeletelt. Majd így órákig bámulta a szeleteket. Ebből alakult ki az első fekete-fehér alma, aminek a jobb oldalán jól látható harapásnyom stilizált változata jelenik meg. A cég tulajdonosai fekete-fehérben szerették volna takarékossági okok miatt a logót használni, de végül is a grafikus sávosan színezett logója nyert, és maradt azóta világhírnevet befutó cég emblémája.

Apple logó verziók


Ajánlja a cikket ismerősének | Nyomtatható verzió | Cikk tetejére



Add a Facebook-hoz

Nemzeti és Történelmi Emlékhelyek látványtérképen
Az oldalon szereplő információk, képek és publikációk szerzői jogvédelem alatt állnak. | Minimum felbontás: 1024 x 768 | Grafika és kivitelezés: Civertan Bt.