Legfrissebb bejegyzések:
2017-08-31
Paks turisztikai infó táblái
 | részletek
Turisztikai célra információs táblákat állított ki Paks városa, a település kiemelt pontjaira. A közterületi tájékoztató táblák grafikáját a Civertan Grafikai Stúdió készítette, Ferenc Tamás...
2017-08-28
Logóminták megtekinthetők
 | részletek
Amikor egy grafikai cég weboldalát tekintik meg az érdeklődők, általában két dolgot néznek meg először; milyen árfekvésben dolgozik a cég és milyen partnerekkel, referenciákkal rendelkezik. A...
2017-08-22
Mennyibe kerül egy logótervezés – mennyit ér egy új logó?
 | részletek
Természetesen minden logótervezési folyamatot megelőz egy árajánlat kérés és annak elkészítése. Azt hogy egy grafikus vállalkozás készít, tervez meg egy logót, az csak az egyik része annak a...
»» minden bejegyzés

az arculat

Az arculat a vállalaton belül olyan stratégiai irányítást és ennek megfelelő cselekvési tervet, olyan intézkedések összességét jelenti, amely összehangolva a vállalat/szervezet osztályainak, részlegeinek és csoportjainak tevékenységét, a cég/szervezet belső és külső minősítésének és hírnevének sikeres és meghatározott tartalmú, tervszerű alakítását, építését célozza.

Azaz köznapian: az arculat sokkal több választott színek, formák és megjelenési módok összességénél: filozófia, döntések összessége, melyek mind egy irányba terelgetik az adott társaságot. A vállalati filozófia megjelenési formája, az egész vállalatot átható identitás tudat, mely sikeres alkalmazás esetén a külvilág felé is elég erősen nyilvánul meg ahhoz, hogy a vállalat reputációját megfelelő mértékben növelni legyen képes.

Egy cég befelé és kifelé irányuló önábrázolását és magatartását, megnyilvánulásainak megtervezett, tudatosan és folyamatosan használt összességét értjük. A vállalati magatartás, a vállalati megjelenés és kommunikáció kitüntetett jelentőségű kombinációja, amelyben megjelenik a vállalat személyisége és saját magáról alkotott és közölni kívánt képe. A vállalati arculat jelentősége:

  • Azonosít és megkülönböztet,
  • Minősít,
  • Gazdaságos,
  • A szolgáltatás minőségét is meghatározza.

Összetevői:

  • Magatartás (Corporate Behaviour)
  • Filozófia, kultúra (Corporate Philosophy, Corporate Culture )
  • Vizuális elemek (Corporate Design)
  • Kommunikáció (Corporate Communication)

A cég arculati elemei:

  • Objektív: mi a vállalat múltja/ története, profilja, mekkora a vállalat, milyen a tőkeereje, hány alkalmazottja van stb.
  • Formai: mi a cég neve, emblémája, színvilága (pl. az egyenruhának, a levelek fejlécében, a logóban stb.), hogy néz ki egy alkalmazott névjegye, milyen a belsőépítészet, a portál stb.
  • Tartalmi: hogyan kezelik a partnereket, milyen a hangvétel, a stílus stb.
  • Személyi: milyen a fellépés, megjelenés, a tárgyalóképesség, milyen a ruházat stb.
  • Identitás-béli: név, háttér, célkitűzések stb.
  • Termékeknél: milyen a termékértékesítési koncepció, a vevőszolgálat stb.
  • A vállalati összkép: arculattervezés, filozófia, márka(k), design stb.
  • Vállalati kommunikáció: külső (kifelé irányuló) ügyfélkapcsolat, nyomtatott anyagok, reklám jellegű megjelenések, járművek, építészeti elemek stb.

A vállalati arculat tervezése összetett rendszer, melynek minden eleme felelős a szervezet imázsáért, természetesen eltérő mértékben.
A vállalati arculat kialakítását nem lehet egyetlen nap alatt véghezvinni. Nagyon fontos megelőző átvilágítás, piaci elemzés kell megelőzze, s az elkészült arculati elemeket még mielőtt alkalmazni kezdik, nagyon sokszor tesztelésnek vetik alá.
A vállalati arculat kialakításának lépései

  • helyzetfelmérés,
  • brief és ajánlások elkészítése,
  • döntéshozatal,
  • a megvalósítás megtervezése erőforrások hozzárendelése,
  • megvalósítás,
  • ellenőrzés, visszacsatolás.

A szervezet arculatának tartalmi elemei:

  • Cégfilozófia: Küldetés, jövőkép, követendő magatartási elvek,
  • Önimázs,
  • Szervezeti struktúra,
  • Szervezeti kultúra.

Sok vállalat tesz arra kísérletet, hogy az arculatának tartalmi elemeit, valójában cége filozófiáját, az alkalmazottaktól elvárt viselkedésmintákat, a szabályrendszertvalamilyen módon írásban rögzítse. Sokszor erre vonatkozó utasítások találhatók a nagyobb cégek esetében a kollektív szerződésekben, a dolgozói kézikönyvekben, vagy akár a munkaszerződések mellékleteiben is. Az arculat tartalmi elemei akkor jelennek meg a valóságban is igen erőteljesen, ha sikerül a munkavállalókkal az adott szellemiséget elfogadtatni és a közösség erején keresztül azt a köztudatban meghonosítani.

Céges arculat tervezésére kérje egyedi ajánlatunkat!

Logó.lap.hu | Arculatikézikönyv.lap.hu | Designkiadványok.lap.hu | Marketing.lap.hu


Ajánlja a cikket ismerősének | Nyomtatható verzió | Cikk tetejére



Add a Facebook-hoz

Nemzeti és Történelmi Emlékhelyek látványtérképen
Az oldalon szereplő információk, képek és publikációk szerzői jogvédelem alatt állnak. | Minimum felbontás: 1024 x 768 | Grafika és kivitelezés: Civertan Bt.