Civertan Stúdió   Cím: 1064 Bp., Izabella u. 69.   Telefon: +36 1 332 3261   E-mail: civertan@civertan.hu

Arculati kézikönyv

A vállalat arculatának tartalmi és formai alapelveit, kommunikációs szabályait és szempontjait, illetve a formai elemek és a designrendszer használatára vonatkozó szabályokat, előírásokat tartalmazó papír alapú könyv és elektronikus adattár formátumban.

Fajtái között az egészen kötött és szigorú, mindent szabályozó kézikönyvtől a szabad, liberális felfogásig, ahol éppen csak néhány elem és szabály kerül feltüntetésre, egészen a vegyes struktúrájú formai elemeket használó kézikönyvekig sokféle megtalálható.

A szervezet arculatának formai elemei

  • Alapvető elvárások: logó, betűtípus, színek, színek használata, példák a színek használatára, a kézikönyvben használt szakkifejezések magyarázata, jogelőd logó használata, vállalatot megszemélyesítő figura,
  • Alapvető /leány/vállalati előírások: a céglogó alapváltozatai, használatuk, példák, kabalafigura…,
  • Jogi következmények: általános szabályok, védjegy, tartalék védjegyek, tagvállalatok védjegyei,
  • Az anyavállalat és a tagvállalatok irodai papírárui: levélpapírok, névjegyek, feljegyzések, emlékeztetők, jelentések, kísérőkártyák, levelezési kártya, meghívókártya, boríték, címke, sajtóközlemények, sajtódosszié, mappa, dossziétartó…,
  • Ügyviteli nyomtatványok: bélyegzőlenyomatok, űrlapok, számítógépes nyomtatványok, műszaki és szerkesztési lapok…,
  • Kiadványok: címlap, kiadványszerkesztés, reklámkiadványok, termékkatalógusok, belső kiadványok, belső telefonkönyvek, információs táblák…,
  • Hirdetési és reklámtevékenység: nemzetközi, belföldi, munkaerő-felvételi kiadványok, közterületi reklám, fényreklám, óriásplakát, hirdetőoszlop, egyéb, nyomtatott sajtóban történő, keretgrafika, reklámfilmek, reklámspot, szponzorálás, zenei azonosítók, szignál stb…,
  • Kiállítások: stand megjelenési arculata, információs felület szerkesztése,panel grafikai tervek, tipográfia, áruhordozók…,
  • PR tevékenység: jelentések címlapjának kialakítása, PR-filmek, referenciafilmek, B-roll filmek, cégimázs film, termékimázs, hírlevél, prezentáció, előadás és üzletkötői anyagok, sajtófotó-adatbázis, kríziskommunikációs kézikönyv megjelenése stb…,
  • Csomagolás: általános szabályok, alapelvek, azonosítók, fogyasztói, ill. bemutató csomagolás,
  • Termék azonosítása: általános elvárások, címkék, feliratok, alternatív lehetőségek,
  • Külső-belső eligazító rendszerek: épületazonosítók, világító, eligazító táblák, épületen belüli jelölések, táblák, névtáblák, belső portál, cégzászlók, stb.
  • Vállalati autók jelölése: személyautók, teherautók, egyéb járművek…,
  • Egyen- és formaruhák: kitűzők, sisakok, kabát, védőruhák, vezetői ruházat, formaruhák, megjelenés különböző rendezvényeken,
  • Ajándék- és reklámtárgyak: ajándékozási alkalmak, ajándékozás kritériumai, értékhatárok, reklámtárgyak, fali naptárak, üdvözlőkártyák,
  • Hálózati kommunikáció: cégen belüli kommunikáció, publikációk, szakmai tanácskozások, kutatási együttműködések, cégújság, céghíradó, adatbázis-elérés, a cég és meghatározott személyek közötti kommunikáció, kapcsolattartási elvárások, titoktartási kódok, honlapok,
  • Egyéb - elektronikus- kommunikáció, CD, videokazetta, beelső kommunikációs anyagok,
  • Web alapú kommunikációs eszközök arculata: vállalati weboldal, intranet, távoktatási tananyagok, leányvállalatok webes arculata,
  • Műszaki melléklet.

Arculatikézikönyv.lap.hu:
Az arculati kézikönyv a rendszerbe foglalt arculati elemek kodifikálása, szabályok, alkalmazások, tiltások rögzítése. A kézikönyv feladata, hogy a későbbiekben felmerülő vizuális arculati elemek elkészítéséhez segítséget nyújtson a tervezőknek és a kivitelezőknek. Arculattervező cégek, pályázatok, webarculatok, tervek, sablonok, tervezők, nemzetközi cégek szakkönyvek a témában.

Az oldalon szereplő információk, képek és publikációk szerzői jogvédelem alatt állnak.