Legfrissebb bejegyzések:
2017-08-31
Paks turisztikai infó táblái
 | részletek
Turisztikai célra információs táblákat állított ki Paks városa, a település kiemelt pontjaira. A közterületi tájékoztató táblák grafikáját a Civertan Grafikai Stúdió készítette, Ferenc Tamás...
2017-08-28
Logóminták megtekinthetők
 | részletek
Amikor egy grafikai cég weboldalát tekintik meg az érdeklődők, általában két dolgot néznek meg először; milyen árfekvésben dolgozik a cég és milyen partnerekkel, referenciákkal rendelkezik. A...
2017-08-22
Mennyibe kerül egy logótervezés – mennyit ér egy új logó?
 | részletek
Természetesen minden logótervezési folyamatot megelőz egy árajánlat kérés és annak elkészítése. Azt hogy egy grafikus vállalkozás készít, tervez meg egy logót, az csak az egyik része annak a...
»» minden bejegyzés

A védjegy üzenete

A védjegy szónak a használata kezd kimenni a mindennapi gyakorlatból. Azonban van a piacnak egy olyan szegmense ahol éppen a védjegy használatával próbálják a piac egyik szegmensét pozitív irányban megkülönböztetni, és a védjegyet abban a fogalomkörben használni, amire leginkább alkalmas. Azaz a védjegy használójának a piaci, üzleti helyzetét hivatott megvédeni a konkurenciától, a hasonló terméket forgalmazóktól. Ez a piaci szerep napjainkban a magyar áruk megjelölésénél jelentkezik a külföldi, vagy dömping árukkal szemben. Használata azt is jelzi, hogy az ilyen védjegy használója értékesebb árut vásárol, és a jelzéssel nemcsak értelmünkre hanem egyben érzelmeinkre is hatnak. Ez nem is lenne baj, amíg pozitív diszkriminációt jelent. Egy jól megtervezett és bevezetett névjegy hatékony marketingeszköz, a minőség jelölésén az árujelzésen túl reklámerővel is bír. Nemcsak a szolgáltatás megkülönböztetését segíti elő, hanem ez teremti meg az üzleti viszonyt, a kapcsolatot a termék és a gyártója között, melyet a felhasználó később azonosítani, felidézni tud.

Ha a védjegy érzelmi töltetét tekintjük, akkor a pozitív tapasztalat alapján a márkát a védjegy alapján keresi a fogyasztó. A védjegy nemcsak egy áruhoz köthető, hanem egy bizonyos termékcsoportot is jelölhet, és annak azonosítására szolgáló grafikai elemként is megjelenhet a piacon.

1997. évi XI. törvény a védjegyek és a földrajzi árujelzők oltalmáról

A magyar piacgazdaság fejlődésének előmozdítása, a megkülönböztetésre alkalmas árujelzők használatán alapuló verseny feltételeinek javítása, a fogyasztók tájékozódásának elősegítése érdekében, összhangban a Magyar Köztársaságnak a szellemi tulajdon védelme terén fennálló nemzetközi és európai közösségi jogi kötelezettségeivel, az Országgyűlés a védjegyek és a földrajzi árujelzők oltalmáról a következő törvényt alkotja:
>> Net.jogtar.hu

Logó.lap.hu | Arculatikézikönyv.lap.hu | Designkiadványok.lap.hu | Marketing.lap.hu


Ajánlja a cikket ismerősének | Nyomtatható verzió | Cikk tetejére



Add a Facebook-hoz

Nemzeti és Történelmi Emlékhelyek látványtérképen
Az oldalon szereplő információk, képek és publikációk szerzői jogvédelem alatt állnak. | Minimum felbontás: 1024 x 768 | Grafika és kivitelezés: Civertan Bt.